Microsoft België lanceert 'doe de stresstest': een initiatief dat de stressvoeligheid van websites onderzoekt

Vorig artikel Volgend artikel

microsoft logo

Vanaf vandaag kunnen bedrijven deelnemen aan de 'Doe de stresstest', een lokale campagne van Microsoft België die nog tot eind juni loopt. Bedrijven kunnen hun bedrijfswebsites, campagnesites of publieke webapplicaties inschrijven voor een test op stressgevoeligheid.

Microsoft wil hiermee duidelijk maken dat heel wat websites niet geschikt zijn om veel bezoekers op dezelfde moment te ontvangen. Dat kost vaak ook heel wat geld in het geval dat websites door overbelasting blokkeren.  Het team van Azure - Microsoft’s cloudomgeving - zal wekelijks twee bedrijven selecteren voor een complete doorlichting van hun website door een extern bedrijf. Vervolgens ontvangen ze een uitvoerig rapport met analyses en aanbevelingen.

Websites van De 20 km van Brussel, callcenters zoals N-Allo en andere organisaties waar plots grote aantallen bezoekers komen, draaien op Azure. Ook krantenuitgever Corelio gebruikte Azure om de resultaten van de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 op zijn websites te publiceren. doe de stresstest      

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies