Microsoft ViralSearch onderzoekt het viral effect van content op Twitter

Vorig artikel Volgend artikel

Web_MicrosoftViralSearch Alhoewel we met zijn allen het regelmatig hebben over viral marketing en allerlei andere vormen van viral content, is het exacte concept van 'een viral' toch moeilijk te beschrijven. Vooral als je gaat kijken naar een theorie die zou moeten beschrijven wat en wanneer een viral mogelijk is. Bij Microsoft Research hebben ze onderzoek gedaan naar dit effect om te proberen het effect beter te verstaan en het te visualiseren. Zo tonen zij bijvoorbeeld aan dat er een wezenlijk verschil is tussen content distributie op de klassieke manier vertrekkende vanuit een groot medium tov bekende virale content. Om dit onderzoek mogelijk te maken werd er ook een tool uitgewerkt waarbij de data gevisualiseerd werd en waarbij de onderzoekers visueel doorheen het hele virale traject konden navigeren. De tool zelf is (nog) niet beschikbaar voor eindgebruikers en Microsoft heeft zelf geen plannen om er een product van te maken, maar we hopen dus wel dat ze de technologie achter ViralSearch willen openstellen om zelf verder experimenten op te kunnen doen. Microsoft ViralSearch werd aangekondigd op het jaarlijkste TechFest event.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies