Pinterest rolt nieuwe functies uit op website

Vorig artikel Volgend artikel
Sociale netwerksite Pinterest is bezig met de uitrol van nieuwe gereedschappen waarmee bedrijven een betere basis hebben om geld te verdienen aan de content die ze leveren op de website. De nieuwe functie staat bekend onder de naam Pinterest Web Analytics en geeft website-eigenaren inzicht in hoe mensen omgaan met 'pinnen' die afkomstig zijn van hun websites. De startup zal de functie gratis aanbieden via hun website. Web_PinterestAnalytics
Het doel van de nieuwe functie is om websites te helpen begrijpen waarom de inhoud van hun websites mensen op Pinterest aanspreekt. Op Pinterest houden gebruikers online prikborden bij van afbeeldingen en foto's met verschillende thema's, zoals reizen, design en sport. De website was in januari de 38e meest bezochte website onder Amerikaanse internetgebruikers, met ongeveer 30 miljoen unieke bezoekers volgens onderzoeksbureau comScore. Pinterest heeft momenteel geen inkomstengenererende reclames op de website, maar retailers en grote merken zoals The Gap en Dell gebruiken de website steeds vaker om hun producten te promoten. Met het toevoegen van deze functie lijkt Pinterest de goede kant op te gaan om het sociale netwerk te monetiseren. Dit bericht werd overgenomen van Dutch Cowboys