Wat beïnvloedt een aankoopbeslissing bij het online shoppen? [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel

Online shoppen is booming. Heel wat denkwerk van de consument gaat vooraf aan die uiteindelijke aankoopbeslissing. In volgende infographic werd een top 10 gemaakt van belangrijkste factoren, winkelkenmerken werden in acht genomen en uiteraard is er een aanzienlijk aandeel gewijd aan de impact van het web en social media. Interessante materie voor marketeers! Het meest invloedrijke kenmerk van een product blijft nog altijd zijn kwaliteit (56 %), daarna volgen free shipping (49 %) en easy return (35 %). Convenience is dus zeker ook belangrijk. Pas op de vierde plaats (33 %) komen reviews van klanten. Ook de plaats van de aankoop (of de virtuele shop) valt als factor niet te onderschatten. In-store beslissingen zijn pakweg de laatste 10 jaar met 6 % gestegen. Opnieuw is convenience het sleutelwoord bij de eigenschappen van de winkel: de mogelijkheid tot een online aankoop (62 %) en de leversnelheid (54 %) beïnvloedt de consument significant. Maar met 80 % is competitive pricing dé ultieme doorslaggever. In-store vs. online Wat social media betreft, zegt 81 % van de mensen dat posts over producten hun beslissing zal beïnvloeden. Wat zeker ook een belletje bij je doet rinkelen is het feit dat voor belangrijke en grote aankopen 62 % van de consumenten hun research eerst in de fysieke winkel doet vooraleer ze het online kopen. Bigcommerce, die de survey uitvoerde, is wereldwijd de nummer 1 in e-commerce software en lanceert e-commerce platformen voor kleine ondernemingen. Influences-Purchase-Decision-Infographic

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.