Wat is jouw Tweetlevel?

Vorig artikel Volgend artikel

Een aantal jaren geleden lanceerde Edelman Digital - de digitale tak van het bekende PR bureau - waarbij ze op een intelligente manier op zoek probeerden te gaan naar de invloed van Twitter gebruikers. Het was duidelijk dat enkel het aantal followers te weinig vertelde over de precieze impact die een Twitter gebruiken kon betekenen voor je merk, je boodschap. Een paar weken geleden werd Tweetlevel in een nieuw kleedje gestoken en zou het nog meer bruikbaar moeten zijn als waardemeter voor influence. De reden waarom ze bij Edelman claimen dat het beter is dan de concurrentie is omdat ze vanuit hun business het 'influencer landschap' kennen als geen ander. Invloed is niet hetzelfde als populariteit en daarom houden ze rekening met verschillende facturen om die invloed te berekenen. Anders dan bij Klout bijvoorbeeld is dat ze formule die ze daarvoor gebruiken publiek hebben staan zodat die berekening geen black box is waar je maar weinig inzicht in kan krijgen. Nog anders is dat ze verschillende soorten invloed van elkaar onderscheiden. Hieronder zie je het resultaat voor Belgian Cowboys. Kijk zelf waar je uitkomt met jouw Twitter account en laat ons dan maar weten of je ermee akkoord kan gaan of niet, wij houden alvast wel van het idee dat we 'idea starter' zijn ;-)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies