Yahoo aast op Tumblr om 'coolness' terug te winnen

Vorig artikel Volgend artikel

yahoo Eerder deze week sprak Yahoo CFO Ken Goldman op de JP Morgan's Global Technology conference en benadrukte de nood om meer users van de leeftijdsgroep van 18 tot 24 jaar aan te trekken. Met een aanzienlijke stijging in de dosis marketing zei hij expliciet dat Yahoo zijn 'coolness' wil terugwinnen. Volgens bronnen die nauw met de situatie betrokken zijn, zou Yahoo daarvoor een strategische alliantie met het coolste internetbedrijf aangaan: Tumblr. Het is niet de eerste keer dat Yahoo CEO Marissa Mayer geïnteresseerd is in de New York-based hipster blogging service. Als executive bij Google, hield ze heel precies de snelle groei van het bedrijf in de gaten, net als die van Foursquare. Sinds ze leading lady bij Yahoo is geworden, kondigden verschillende bronnen aan dat ze meetings onderhield met de top executives, waaronder stichter en CEO David Karp. tumblr Sinds bekend werd dat het New Yorkse bedrijf ondertussen de ambitie heeft om een billion dollar company te worden, zijn die interesses een stuk intenser geworden. Globaal gezien lijkt het dat Yahoo met Tumblr inderdaad een groot en jong publiek zou kunnen aantrekken. De cijfers liegen er niet om: in april stond het wereldwijde bezoekersaantal van Tumblr op 117 miljoen volgens comScore, een analytics bedrijf voor de digitale wereld. Op de homepage van Tumblr staat dat er nu ongeveer een 108 miljoen blogs van hen circuleren. U.S. desktop traffic naar Tumlr was 37 miljoen in april, een aantal dat dicht bij LinkedIn en Twitter ligt.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies