Bioscoopreclame - de director's cut

Vorig artikel Volgend artikel

Bioscoopreclame - de director's cut

De consument die bewust op zoek gaat naar reclamefilmpjes: de natte droom van elke marketeer.

Creatieve reclamemakers worden beloond op Save Your Darlings, waar hun "Director's Cut" wordt getoond aan het grote publiek. Wie uiteindelijk de Golden Darling Award in de wacht sleept, wordt bepaald door de bezoekers van de site.

Reclamevreters ontdekken voor het eerst de gesneuvelde pelicule die werd achtergelaten in de montagekamer tijdens het knip- en plakwerk met als ultieme doel een duidelijke boodschap in 30 seconden. Ingezonden reclamespots met een maximumduur van liefst 2 minuten maken een kans om in hun XL-versie op het bioscoopscherm te schitteren.

‘Save your darlings, kill the editor’

Elk (klassiek) medium zal zich de komende jaren moeten heruitvinden, om mee te kunnen met de evolutie in communicatie.

Bioscoop heeft lang in het hoekje gezeten waar de slagen vielen, daar komen ze nu uit met een paar sterke vernieuwingen. Art Pack, waarbij je enkel in de zalen van de ‘betere film’ zit, was de eerste. Nu volgt ‘Save Your darlings’, waarbij het medium cinema ten volle uitgespeeld wordt.


Dan bedenk je een schitterend verhaal, vliegt naar Nieuw-Zeeland om het op pelicule te vereeuwigen en sneuvelt al dat kostbaar materiaal in de montagekamer, om een verkapt verhaal van een magere 30” over te houden.


Daar hebben ze iets op gevonden bij Screenvision: de komende maanden kan je de lange versie van je spot – tot 2 minuten! – in de bioscoop plaatsen, aan een tarief van een 30”.
Voor de communicatie ontwikkelde markee de campagne ‘Save your darlings. Kill the editor.’

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies