Rock Band en Guitar Hero creëren rush op exclusieve content

Vorig artikel Volgend artikel

Rock Band en Guitar Hero creëren rush op exclusieve content

Dat games als Guitar Hero en Rock Band enorm populair zijn, moeten wij je niet meer vertellen. In menige huiskamer, in cafés, op fuiven spelen jongeren (en ouderen!) alsof hun leven er vanaf hing op een plastic drumstel of gitaar. Je speelt alleen of met/tegen vrienden, je kan zelfs een heuse band maken: als je goed speelt krijg je punten, en mag je concerttours maken, enz. Erg leuk van concept, en razend populair dus.

De software, het game zelf, is natuurlijk belangrijk. Van Guitar Hero werden al miljoenen exemplaren verkocht voor de verschillende consoles. Rockband doet het ook goed, en doordat er elek week nieuwe content uitgebracht owrdt voor het game blijft de belangstelling hoog. Binnenkort komt er zelfs Rock Band 2 uit voor de Xbox 360.

Ook de hardware is belangrijk - zelfs de befaamde gitaarmaker Gibson heeft modellen voor gebruik bij deze games uitgebracht! Maar het belangrijkste zijn toch nog de licenties die de gamemakers in de wacht kunnen slepen om muziek te mogen spelen van een bepaalde band. Guitar Hero en Rock Band hebben zelfs voor een compleet nieuwe afzetmarkt gezorgd voor de muzikanten, waarbij zij onverwachte inkomsten kregen uit deze hoek. De laatste tijd willen de gamemakers dat bepaalde bands exclusief te beluisteren zijn via hun game (of liever: dat je via hun game kan meespelen met die bands). Zo heeft Activision een contract afgesloten met de platenmaatschappij van wijlen Jimi Hendrix, en zal je Purple Haze en The Wind Cries Mary binnenkort via Guitar Hero kunnen spelen.

Een interessant artikel dat de evolutie schetst (en het enorme succes) van deze muziekgames vind je bij Ars Technica.

[Bron: Netties.be]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies