LinkedIn blaast 10 kaarsjes uit: 5 interessante company facts

Vorig artikel Volgend artikel

linkedin LinkedIn blaast deze week 10 kaarsjes uit. De sociale netwerksite voor professionals is actief sinds 3 mei 2003 en groeide sterk de laatste jaren. Ondertussen zit de teller van geregistreerden al op meer dan 200 miljoen. LinkedIn dateert nog uit de tijd dat webpagina's in zwart en wit waren. En hoewel uitgebreid wordt verkondigd dat in deze information era alles een beperkte houdbaarheidsdatum heeft, slaagt dit zakelijk platform erin om steeds meer value te creëren.  Hoe precies? Dat vatten we hier even samen. 5 interessante company facts Twee jaar na het ontstaan van het bedrijf werkte LinkedIn een duidelijke revenue strategie uit met de release van premium services. Vandaag maakt dat ook nog onderdeel van hun inkomsten uit, in combinatie met de komst van LinkedIn Jobs, on-site advertising en een abonemmentenservice. Om het bedrijf meer groei te bezorgen, vestigde het ook partnerships met brands. De link met het social network en echte bedrijven is snel te leggen. Eén van de bekendste deals is die met The New York Times om content te sharen. LinkedIn users krijgen via de zakelijke pagina's van NYTimes.com  de kans om gepersonaliseerd nieuws op het professioneel sociaal netwerk te bekijken dat zich specifiek richt op de sector van hun business. LinkedInTimesPic1 De charmes van de Amerikaanse president Barack Obama bereikten ook LinkedIn. In 2011, toen het land in een grote recessie verkeerde, organiseerde de president een meeting in het Computer History Museum in Silicon Valley. LinkedIn werd gekozen om de discussie met de president te hosten. Tijdens deze interactieve sessie sprak de president over de issues van de Amerikaanse arbeidsmarkt. De keuze voor LinkedIn toont aan dat Obama het social network bedrijf erkent als belangrijke speler in het vinden van een job. Het duurde 10 jaar tot LinkedIn 200 miljoen users kon noteren. Dat aantal valt niet te vergelijken met Google+, Facebook en Twitter. Maar de focus ligt bij LinkedIn niet op 'hoe cool iemand zijn nieuwe jas vindt en het met iedereen willen delen' en draait volledig rond professionele ontwikkeling. 7 jaar na het ontstaan stond de teller op 100 miljoen, maar veel opmerkelijker is dat het daarna slecht 2 jaar nodig had om er 200 miljoen van te maken. Niet alles verliep zonder kleerscheuren. Afgelopen zomer werden in juni 6,5 miljoen paswoorden gestolen. LinkedIn raadde zijn users aan om hun paswoord te veranderen.