Update LinkedIn toont nu 'Who's viewed your updates' & 'You recently visited'

Vorig artikel Volgend artikel

linkedin LinkedIn, het sociale netwerk dat mensen op zoek helpt naar een job en je netwerk helpt te onderhouden, voegt twee nieuwe verbeteringen aan zijn homepage toe. Vanaf nu zal je niet enkel kunnen zien wie je profiel heeft bezocht, maar ook wie je updates heeft gezien. Het zal ook tonen wat je zelf op de site hebt bezocht. Samen zijn deze twee verbeteringen er gekomen om meer activiteit op het platform te kunnen genereren. LinkedIn wil ook zijn achteruitgaande revenue groei tegengaan. De algemene trend is namelijk dat de groei van de site achteruitgaat. Met de twee nieuwe toevoegingen hoopt het bedrijf meer betaalde users en advertentie-inkomsten te krijgen. De 'Who's viewed your updates' zal geen betaalde service worden. De nieuwe feature dient ook als reminder zodat mensen hun account regelmatig updaten. De box 'Share something new' zorgt daarvoor. Het beklemtoont bovendien ook LinkedIn's ruimere social media ambities. De concentrische cirkels en datapunten rond comments, likes en views, toont hoe LinkedIn meer analytics tools aan zijn users wil aanbieden. De site wordt zo meer als een marketingplatform gebruikt, zowel voor jezelf als voor je business. who's viewed your updates 'You recently visited' is een andere analytics tools en focust deze keer helemaal op jou. Het trackt de persoonlijke profielen die je bekeken hebt, de zoekacties die je maakte en aan welke groepsdiscussies je deelnam. De add-on maakt het dus makkelijk om al je 'stappen' terug te vinden, je meer te engageren in conversaties en een follow-up te doen van je connecties. you recently visited De features zullen in de rechterkolom verschijnen. Daar vind je o.a. de profile viewing data, advertising en nieuwe contactsuggesties.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies