#4food lanceert innoverende etensstijl

Vorig artikel Volgend artikel

Volgens de meeste van mijn vrienden is Twitter even nuttig als een linkshandige toiletbril en verdient het om met pluim en al doorgespoeld te worden. De Twitter-reportage op Man bijt Hond enkele maanden geleden was voor mijn ouders de druppel die de pot liet overlopen. Voor een groot deel is deze negatieve reclame te wijten aan wat ik definieer als pure exhibitionistische twitturbatie: mensen die de minste persoonlijke scheet willen delen met de rest van de wereld en daar zelf behoorlijk high van worden. Persoonlijk geloof ik echter nog steeds in Twitter als kennisplatform, marketing tool en manier om nieuwe mensen te leren kennen. Voor 4food.com is Twitter ook een manier om aan innovatie te doen (twitovation).

Het concept van 4food.com is vrij eenvoudig. Om te besparen op marketingkosten maak je van je klanten culinaire ambassadeurs en laat je hen deelnemen aan een social networking game. Wie de New-Yorkse broodjeszaak binnenstapt kan immers zelf zijn broodje samenstellen, een ‘catchy name’ geven en posten op Twitter, Facebook of Foursquare. Wordt jouw broodje vervolgens besteld door een andere klant dan verwerf je 25 dollarcent op je account en kan je op die manier heel goedkoop eten.

bekijk reportage Reuters | Bekijk reportage 4food

Matthieu van den Bogaert is database marketeer bij de Vlerick Leuven Gent Management School. Dit artikel is volledig in eigen naam geschreven.

Blog: http://www.welovedata.be | Twitter: @marketingyudai

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies