[Adv] IAB Displaylicious: 'Cookies, Online Behavioural Advertising & Geolocalisation

Vorig artikel Volgend artikel

 [Adv] IAB Displaylicious: 'Cookies, Online Behavioural Advertising & Geolocalisation

Met de opkomst van online behavioural advertising (OBA) en geolocalisatie krijgt de digitale markt er extra tools bij om online reclame dichter te laten aansluiten bij de voorkeuren en de leefwereld van internetgebruikers, met een verhoging van de efficientie van de online campagnes als gevolg.

 

Bruno Liesse (DeepBlue) leidt het OBA-onderwerp in, terwijl Lejo Duivenvoorde (nugg.ad) de markt, de werking en concrete OBA-cases toelicht, aangevuld door een specifieke geolocalisatie display tool gebracht door Bruno Van Boucq (BEWEB). Tim Sturtewagen gaat dieper in op de rol van cookies en alternatieve ‘storing technologies’, waarna Jan Decorte (KOAN) de impact van de wetgeving-in-wording op uw online activiteiten als adverteerder, media agency, reclamebureau, regie of dienstenleverancier uit de doeken doet. Ionel Naftanaila (IAB Europe) licht de OBA zelfregulering toe, en vertelt u hoe uw bedrijf zich hierop kan voorbereiden.

Programma

12u30: Onthaal met broodjes 

13u30: Het ABC van OBA, de ‘human touch’ van ‘digital’ (Bruno Liesse, Deepblue/Aegis Media)
 De mogelijkheid om het surfgedrag te tracken, laat de specialisten toe om hun online campagnes te optimaliseren, zoals geen enkel ander medium dit kan. Maar Online Behavioural Advertising is niet mogelijk zonder je specifieke vragen te stellen op juridisch en technisch vlak. Het bestuderen van dit gedrag laat ons vooral toe om beter in te spelen op hoe consumenten de diverse reclameformaten ervaren, wat ze bekijken, wat ze verwachten en wat ze ermee doen. Een knappe switch tussen technologie en psychologie gebaseerd op betrouwbare indicatoren. 

14u00: OBA en geolocalisatie: de markt, de werking en cases
 (Lejo Duivenvoorde, nugg.ad) Welke marktspelers maken dit mogelijk en hoe werken ze binnen de digitale supply chain? Hoe evolueert de OBA-markt op vlak van ad spend in het buitenland? Welke resultaten kunnen verwacht worden? Lejo Duivenvoorde geeft u meer inzicht en brengt enkele concrete cases. 

14u40: Case: Proxistore, geolocalisation at his best
 (Bruno Van Boucq, BEWEB) Geolocalisatie kan het Belgisch of zelfs Europees online landschap hertekenen. Dat is toch de droom van Bruno Van Boucq, die een innovatieve en unieke tool voorstelt die lokale online reclame toegankelijk maakt voor de adverteerder en zijn lokale kantoren of winkels, waarbij enkel de plaatselijke consument bereikt wordt. 

15u00: Break 

15u30: Zeg nooit zomaar cookie tegen een cookie (Tim Sturtewagen, Adhese
) Cookies vervullen vele functies voor alle onderdelen van de digital supply chain, van de adverteerder tot de finale webanalyst. Welke rol spelen cookies in online advertising en voor online behavioural advertising? Bestaan er alternatieve ‘storing technologies’ en welke regels gelden aldaar? Tim Sturtewagen geeft je een kijk op de wondere wereld van cookies. 

16u00: Cookies, het wetsontwerp (Jan Decorte, Partner KOAN Legal Strategies) De Europese ePrivacy Richtlijn voorziet specifieke regels over het gebruik van cookies, functionele en reclame cookies, first en third party cookies. Het Belgisch wetsontwerp staat op de agenda van het parlement. Jan Decorte interpreteert de regels en geeft je meer inzicht in de impact ervanop je bedrijf, website/webshop en online reclamecampagnes. 

16u30: OBA, de zelfregulering 
(Ionel Naftanaila, OBA Manager IAB Europe
) IAB Europe leidt de implementatie in elk land van het OBA Framework, een initiatief voor zelfregulering op vlak van online behavioural advertising dat voorziet in een interactief logo voor OBA-ads, een informatieve consumentensite, een tool voor de consument om per ad network zijn/haar toestemming te beheren en een klachtenbehandelingsinstantie. Ionel vertelt je waarom dit Framework belangrijk is voor jouw bedrijfsactiviteiten en wat je als bedrijf moet doen om ‘compliant’ te worden. 

17u00: Q&A 
17u30: Closing reception
 

Leden: 150,00 euro (excl. BTW)
Niet-leden: 250, 00 euro (excl. BTW)

<schrijf je nu in>

Praktische informatie

Datum & uur: Donderdag 8 december 2011 van 12u30 tot 17u30 
Locatie: The Egg, Barastraat 175, 1070 Brussel

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies