Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Alterian, dat in 2008 Mediasurface en de content management systemen van dat bedrijf (met als bekendste Morello) overnam, kiest voor een ‘customer engagement’ aanpak waarbij het contentbeheer een cruciale rol speelt. Ook analytics en sociale media komen aan bod.
De toekomstige versie van Alterian Content Manager, zoals het CMS van het bedrijf heet, moet de basis worden van een gecentraliseerde omgeving waar marketeers meer kunnen doen dan enkel content- en websitebeheer.
Zo kunnen ze ook multi-channel strategieën en customer analytics combineren met het CMS.
De bedoeling is om marketeers toe te laten op die manier beter aan customer engagement te doen.
Dat is het opbouwen van relevante en waardevolle dialogen, een ‘must’ in deze social media tijden, tussen bedrijven en hun klanten en andere doelgroepen.
Over sociale media gesproken: de nieuwe versie van Alterian Content Manager v7, die wordt gelanceerd in het najaar, zal het gebruik van social media data toelaten via een integratie met de social media monitoring tool van Alterian, SM2.
Voor de lancering zullen er versies zijn voor sommige klanten en de ‘early adopters’ die vroegtijdig kennis willen maken met de mogelijkheden van het nieuwe platform.
In ons land is ondermeer The Reference een Alterian-partner.