Automatisering succesrecept voor e-mailcampagne

Vorig artikel Volgend artikel

Automatisering succesrecept voor e-mailcampagne

E-mail is één van de meest waardevolle en best presterende marketingkanalen geworden. Dat zegt Luc Vezina, onderdirecteur marketing en productmanagement bij het mail-softwarebedrijf Campaigner. Zowel de producent als de consument staan volgens hem positief tegenover e-mailreclame, ondanks de irritatie over spam. Een groot deel van het succes moet volgens Vezina geweten worden aan de steeds verder schrijdende automatisering van de e-mail berichtgeving.

 

"Bedrijven krijgen bij e-mailmarketing een ongelooflijke return on investment en de consument kan profiteren van de technologische evoluties die de sector heeft ontwikkeld en zijn verworven expertise in het beheren van zijn inbox," voert Luc Vezina aan in het magazine iMedia Connection. Hij wijst er daarbij op dat uit onderzoek is gebleken dat 58 procent van de consumenten van oordeel is dat e-mail voor bedrijven een uitstekend kanaal is om met hun klanten en prospects in contact te treden.

Verder stipt Vezina aan dat online retailers e-mails bestempelen als hun belangrijkste marketing-taktiek. "Uit onderzoek is gebleken dat 93 procent van de online retailers van plan is om hier in de nabije toekomst nog meer prioriteit aan te geven," benadrukte hij. "Elke geïnvesteerde dollar in e-mailmarketing levert dan ook een return on investment op van 48 dollar. E-mailcampagnes zijn voor marketeers één van de zes belangrijkste investeringsgebieden geworden."

Volgens Vezina komt het succes van e-mail pas nu op kruissnelheid en lijkt het kanaal in de nabije toekomst een steeds belangrijker trend te worden. "E-mails worden steeds meer relevanter," voert hij aan. "Marketeers stappen dan ook af van campagnes voor de massa naar geïndividualiseerde campagnes, waarbij een persoonlijke relatie wordt opgebouwd met klanten en prospects. Binnenkort zullen er dan ook minder, maar meer gericht en meer relevante boodschappen worden verstuurd."

Dat is volgens Vezina in grote mate te danken aan het automatiseren van het e-mailverkeer. "Daardoor kan e-mail inspelen op evenementen of acties van de consument, terwijl een integratie van e-mail marketing en CRM-data ervoor zorgen dat berichten verstuurd worden naar bestemmelingen met het gepaste profiel," stipt hij aan.

[Bron: Managing 21]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies