Bedrijven spenderen meer budget aan social media activiteiten

Vorig artikel Volgend artikel

Bedrijven spenderen meer budget aan social media activiteiten

Uit het laatste McKinsey onderzoek blijkt dat 88 procent van de ondervraagde Amerikaanse marketingspecialisten zeer positief bleken over de invloed van social media. Vierentwintig procent vermeldde zelfs een hogere omzet en 15 procent een betere merkherkenning. Dat laatste vinden marketeers op dit moment het belangrijkst, naast de interactie met klanten, terwijl 'verkoop' lager op de ranglijst eindigt. Marketeers slaan fans ook hoger aan dan niet-fans, hoewel dat bij B2B wat minder geldt. Volgens directeur Victoria Ransom van Wildfire is de B2B-sector nog bezig om uit te zoeken hoe zij van social media kan profiteren.

 

McKinsey meldt dat sociale netwerken en media de marketingefficiëntie van bedrijven sterk hebben verbeterd. Op dit moment maakt ongeveer vijftig procent van de bedrijven gebruik van sociale netwerken in hun marketingprogramma. Vorig jaar en twee jaar geleden was dat respectievelijk 40 en 28 procent. Sociale netwerken hebben bij de ondervraagde bedrijven tot een grotere klanttevredenheid geleid (47 procent) en de marketingkosten zijn teruggedrongen (43 procent). Overigens zullen Amerikaanse uitgaven aan online reclame in het algemeen dit jaar voor het eerst die van printreclame overstijgen. Vorig jaar groeiden de online advertentie met 23 procent naar 32 miljard dollar.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies