Bedrijven weten niet hoe om te gaan met sociale media

Vorig artikel Volgend artikel

Bedrijven weten niet hoe om te gaan met sociale media

Minder dan 1 op 4 bedrijven heeft regels opgesteld die werknemers duidelijk moeten maken hoe ze met sociale media moeten omgaan. Dat blijkt uit een onderzoek van bureau Deloitte. Amper 17% van de ondervraagde bedrijven heeft programma's in plaats die toelaten hun merknaam en hun online-reputatie te monitoren. Volgens de voorzitter van Deloitte, Sharon Allen, hebben de explosieve groei van sociale netwerken zoals Facebook en Twitter het gevaar op reputatieschade voor bedrijven en hun merken snel doen toenemen. Het posten van een video of een mening kan zo verregaande gevolgen heben voor werknemers én werkgevers.

Opmerkelijk resultaat uit het onderzoek is dat 49% van de responderende werknemers zegt dat ze een eventueel reglement omtrent het gebruik van sociale media niet eens zouden naleven. Uit een ander onderzoek, door het bureau Websense, blijkt dat 30% van de middenmanagers en topmanagers de toegang tot sociale media op het werk noodzakelijk vinden, terwijl 62% zegt die toegang nodig te hebben om hun job te kunnen doen. Bedrijven zien sociale media nog te vaak als een middel om met klanten te communiceren of hun pr te verzorgen, besluit het onderzoek, maar zijn minder overtuigd wanneer het er op aankomt hun werknemers in dit debat te betrekken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies