Belgen spenderen online jaarlijks gemiddeld 1560 euro

Vorig artikel Volgend artikel

Belgen spenderen online jaarlijks gemiddeld 1560 euro

Uit een exclusief onderzoek dat marktonderzoeksbureau Insites Consulting uitvoerde in opdracht van Comeos, blijkt dat meer dan de 50% van de Belgen al online producten of diensten kocht. Eén op vier online klanten deed het voorbije jaar voor het eerst een online aankoop. Verder is liefst 84% bovendien van plan ook in de toekomst e-commerce als aankoopkanaal te gebruiken.

Voor het eerst liet Comeos, de federatie van de handel en de diensten in België, een grootschalig onderzoek naar e-commerce uitvoeren waarbij meer dan 1000 Belgen werden ondervraagd over hun online koopgedrag.

Enkele interessante resultaten uit het onderzoek:

    •    Kleding / schoenen zijn het meest gekochte product in de afgelopen 12 maanden (38%)
    •    De hoofdreden om online aankopen te doen is tijdsbesparing
    •    Webwinkels binnen de boekensector scoren het hoogst op tevredenheid; telecom en sport het laagst
    •    2 op de 3 online kopers verkiest thuislevering maar amper 1 op 5 wil betalen voor flexibele tijdstippen
    •    De kredietkaart is met 42% de meest gebruikte online betaalmethode


Download HIER de volledige studie (1,71 mb PDF)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies