Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
de nieuwe internetzoekmachine van Microsoft is Amerika’s dertiende
meest bezochte internetsite, volgens berekeningen van Compete.com.
Hoewel Google nog niet in zicht komt en ook Yahoo nog veraf lijkt,
scoort Bing beter dan gevestigde waarden als Digg, Twitter of CNN.
Volgens Compete.com zou Bing in de eerste maand sinds de lancering
49,57 miljoen unieke bezoekers hebben verwelkomd. Dat is meer dan Digg
(38,96 miljoen), Twitter (23 miljoen) en CNN (28,5 miljoen). Het gaat
wel om Amerikaanse bezoekers omdat Compete geen internationale
statistieken in haar berekeningen meeneemt.
Bing profiteerde uiteraard van het publiek dat het had opgebouwd op de oude zoekmachine van MSN, Live.com.
Dit is goed nieuws voor Microsoft dat de afgelopen 10 jaar al zo’n 7
miljard dollar aan haar online-activiteiten heeft verloren. Microsoft
zorgde voor de nodige buzz en stak 100 miljoen dollar in de marketing
van Bing, dat op een betere ervaring voor de gebruikers mikt, eerder
dan op technologische hoogstandjes.
[Powered by: Express.be]