BIVV bestrijdt weekendongevallen via speciale Facebook-applicatie 'Go for Zero'

Vorig artikel Volgend artikel

Via een speciale Facebook-applicatie "Go for Zero" probeert het Belgisch Instituut van de Verkeersveiligheids (BIVV) jongeren te behoeden voor weekendongevallen. Inloggen doe je eenvoudig via je Facebook account en je kiest een vriend(in) die je wenst te sensibiliseren. Daarna geef je nog enkele persoonlijke gegevens in van die bepaalde vriend(in) zoals het type automerk hij/zij rijdt, de kleur van de auto, zijn/haar favoriete uitgaansplek. Verder kan je kiezen in het kader van welk thema je hem/haar wil sensibiliseren: Alcohol, drugs of snelheid? 

Al deze kleine details zullen heel geloofwaardig overkomen in de ogen van je vriend(in) die echt de indruk zal hebben dat hij een slachtoffer is van het ongeluk. De Facebook-applicatie genereert vervolgens automatisch een levensecht krantenartikel van het dodelijk auto-ongeluk van je vriend(in). Volgens de keuzes die je hebt gemaakt in het begin, zal het artikel er anders uitzien. Zo zal hij/zij bijvoorbeeld de controle over zijn/haar zwarte Opel Corsa op de Brusselse Ring verloren hebben tijdens het naar huis rijden na een nachtje uitgaan omdat hij/zij te snel heeft gereden.


Schermafbeelding%202011-11-28%20om%2017.32.50

Schermafbeelding%202011-11-28%20om%2017.37.04

Nadien kan het krantenartikel worden doorgestuurd via e-mail naar je vriend(in). Op jouw prikbord wordt na het gebruik van de applicatie gewoon vermeld dat jij dit gebruikt hebt om een vriend(in) wakker te schudden.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies