Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Nadat Boondoggle in het verleden al enkele succesvolle campagnes
realiseerde voor Sporza en Cobra heeft het deze keer een structurele samenwerking getekend voor de 3 huismerken: Sporza,
Ketnet en Cobra.be. Daarnaast zal Boondoggle zijn digitale expertise
ook inzetten op een aantal merkoverschrijdende internetmarketing projecten.
Boondoggle heeft al meteen een eerste campagne ingeblikt voor
de verkiezing van de niewe Ketnet Wrapper. In “Wie wordt Wrapper?”
konden kinderen uit vijf kandidaten hun favoriete wrapper kiezen. Een
campagne voor en door kinderen, want dankzij 2 leuke tools konden de
kinderen hun favoriete wrapper ook aanmoedigen via banners en een
radiospot.
Hoe dan wel?
Op ketnet.be konden de ketnettertjes zelf een digitaal spandoek
samenstellen. Ze konden de kleur kiezen, versieringen toevoegen en er
een leuke tekst op schrijven. Maar liefst 5000 spandoeken werden
aangemaakt en waren live te bewonderen in de Wrap op Ketnet én in een
bannercampagne op diverse sites. Met de radiospot-tool konden kinderen zelf een supporterskreet
inschreeuwen. Meer dan 800 radiospots werden zo aangemaakt. De
origineelste spots werden bovendien echt gebruikt op de VRT-kanalen.
Kortom, een leuke digitale campagne om kinderen nog meer te betrekken
bij de zoektocht naar de nieuwe Ketnetwrapper. Die zoektocht droeg er
bovendoen toe bij dat het marktaandeel van Ketnet opveerde naar32,8%
(+8,3%). Op de onderstaande website kan je alle radiospots beluisteren en de spandoeken bekijken.