Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Dat de invloed van cloud computing ook op het vlak van marketing onmiskenbaar wordt, staat vast. Bedrijven die de cloud als hulpmiddel gebruiken bij de implementatie van hun marketingstrategieën lijken steeds vaker betere resultaten te boeken dan wanneer marketingtools alleen op de traditionele manier ingezet worden. Dit is onder andere het geval bij het meten van resultaten en het verbeteren van de efficiëntie en de effectiviteit van marketingcampagnes.
Dat is uiteraard allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, want hoe begin
je eraan om de cloud in te zetten bij je marketingcampagnes? Een veel
voorkomende vraag blijkbaar, want enkele maanden geleden werd een community
opgericht die bedrijven wil informeren over marketing in de cloud. De
community, die de toepasselijke naam ‘Marketing Cloud’ heeft meegekregen, is
geïnspireerd op de Sales Cloud en Service Cloud van Salesforce.com. Van zodra
je ingeschreven bent als lid op de website krijg je toegang tot
praktische informatie over de nieuwe marketingtechnieken in white papers, case
studies en webinars. De Marketing Cloud organiseert ook city tours langs
verschillende steden om de de community en de voordelen van marketing in de
cloud voor te stellen.
De zeven partners die de community hebben opgericht zijn allemaal cloud- en
marketingspecialisten en leveranciers van op de cloud gebaseerde
marketingdiensten. Op die manier hebben leden van Marketing Cloud ook rechtstreeks
toegang tot cloudoplossingen voor business intelligence, content management,
lead generation, marketingautomatisering, marketing execution, online meetings
en virtuele evenementen.
Omdat marketing een erg complex domein is en er tot nu toe geen enkele
oplossing bestaat die alle domeinen kan omvatten, kunnen initiatieven zoals
Marketing Cloud erg nuttig blijken. Door de verschillende open
marketingoplossingen met elkaar te integreren in de cloud zou een community als
Marketing Cloud bedrijven kunnen helpen bepaalde marketingproblemen op te
lossen en de efficiëntie en effectiviteit van campagnes op te drijven.
Lid worden kan gemakkelijk via de website