Coca-Cola en Maroon 5 schrijven vandaag muziekgeschiedenis

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag zetten Coca-Cola en Maroon 5 in Londen de virtuele deuren van hun opnamestudio open. Fans van over de hele wereld kunnen deelnemen aan een onvergetelijk moment waarbij de band binnen 24 uur een nieuwe song moet schrijven. Via www.coca-cola.com/music krijgen fans virtuele toegang tot de studio. Dankzij innovatieve projectietechnologie kunnen ze interactief met de band aan de slag gaan en hun creatieve inspiratie - tekst, riffs, ritme - met hen delen voor de nieuwe single. Zo zal binnen 24 uur een gloednieuwe song van Maroon 5 ontstaan die het product is van een unieke internationale samenwerking.

Joe Belliotti (Director Global Entertainment Marketing, The Coca-Cola Company)

"Coca-Cola zet al lange tijd de kracht van muziek in om mensen over de hele wereld op een boeiende en inspirerende wijze samen te brengen. Wij vinden het fantastisch om met Maroon 5 samen te werken. De groep heeft wereldwijd enorm veel fans en heeft een groot aantal ijzersterke nummers op haar naam staan. De bandleden hebben nauw met ons samengewerkt bij de organisatie van dit evenement. Deze sessie wordt een leuke interactieve ervaring voor fans over de hele wereld." 

Coca-Cola Music
                    
De 24-uurssesie maakt deel uit van "Coca-Cola Music", een nieuw en vernieuwend muziekprogramma van Coca-Cola waarmee tieners een blik achter de schermen van de muziekproductie krijgen en waarmee ze toonaangevende artiesten aan het werk kunnen zien. De sessie zal live worden gestreamd op www.coca-cola.com/music. Via de real-timesnelheid, de wereldwijde impact en de sociale kracht van het internet creëert het bedrijf een unieke, grensverleggende ervaring voor zowel de band als de fans.

De studio zal zijn uitgerust met de allernieuwste technologie waarmee de bandleden met fans over de hele wereld kunnen communiceren. De interactie draait rond een beweginggebaseerd projectiesysteem dat de gedachten, de inspiratie en het commentaar van de fans rechtstreeks op de studiomuren en richting de band streamt. De bandleden hoeven niet rond een computer te gaan zitten, want de oppervlakken in de studio vormen een medium waarmee de band rechtstreeks met de fans in contact staat.

Schermafbeelding%202011-03-22%20om%2022.40.27


Sociale media als inzet

         
Gedurende de 24 uur kunnen de fans woorden, foto's en commentaar inzenden die als inspiratie kunnen dienen bij het creatieve songwritingproces. Ze krijgen ook de mogelijkheid om de bandleden vragen te stellen en bij beslissingen te helpen door op een van de voorgestelde opties te stemmen.
 
De 24-uurssessie levert momenteel via de Facebookpagina zowat 6700 aanwezigen wereldwijd op. De Twitteraccount @CocaCola zal worden gebruikt om de fans op de hoogte te houden van wat er in de studio gebeurt, mensen uit te nodigen om inspiratie te bieden en updates en vragen van de band te posten. Bloggers uit een kleine 20 landen zullen ter plaatse zijn om hun lezers betrokken en geïnformeerd te houden.

Schermafbeelding%202011-03-22%20om%2022.38.50

Adam Levine (Maroon 5)

"Wij als bandleden herinneren ons allemaal hoe het was toen we jonger waren en muziek maakten in onze slaapkamer door onze helden te proberen nabootsen. Het is heel spannend om deel uit te maken van een wereldwijde gebeurtenis als deze. We bieden zo een blik op wat er achter de schermen gebeurt. We zien ernaar uit om deel te nemen aan de 'Coca-Cola Music' 24-uurssessie en heten de wereld graag welkom binnen ons creatieve proces."

[UPDATE]

Uiteindelijk meldden fans uit 139 verschillende landen zich om Maroon 5 te volgen en te helpen bij het schrijven en opnemen van een gloednieuwe song in slechts 24 uur, tijdens de Coca-Cola Music 24-uurssessie. De single “Is Anybody Out There” die tijdens de sessie werd gecomponeerd, is nu gratis verkrijgbaar op www.cocacola.com/music.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies