Algemeen09.08.2010

De groep Resto.be gaat in zee met Belgacom Skynet


De groep Resto.be gaat in zee met Belgacom Skynet

Vanaf 1 september wordt Belgacom Skynet verantwoordelijk voor de commercialisering van de advertentieruimte op Resto.be, de online restaurantgids en Hotels.be, zijn kleine broertje voor de hotelsector. Belgacom Skynet neemt ook de regie over van de mobiele site van Resto en de andere websites van de groep: Restaurants.be, Restobookings.be, Meetingrooms.be en Ceremony.be.

Resto.be, een vaste waarde die geen moment stilstaat

Resto.be is sinds 1999 de site bij uitstek voor het zoeken van restaurants en interessante culinaire adressen.  De site was van bij de lancering een voorloper op het vlak van Web 2.0 in België met 600.000 unieke bezoekers per maand die desgewenst een score en commentaar konden achterlaten bij elk van de 17.000 gerecenseerde restaurants. In 2010 zet Resto.be een aantal nieuwe, kraakverse producten op de kaart: een succesvolle iPhone applicatie en een efficiënt platform om online te reserveren, maar ook een ander grootschalig project dat in de komende weken zal worden voorgesteld. Kwestie van alvast de appetijt van bezoekers én adverteerders aan te scherpen. 

Hotels.be is dan weer de nummer een op internet voor hotels in België. De viertalige site biedt informatie over en extra voordelige voorwaarden in dan 600 hotels in heel België.

Belangrijke troeven in een snel uitbreidende markt

De
markt van onlineadvertenties blijft onophoudelijk evolueren. Sectoren
als die van de veel verkochte consumptiegoederen (‘fast moving consumer
goods’ of FMCG) en toerisme profileren zich almaar sterker op internet,
op zoek naar het publiek en de context die overeenstemmen met hun
producten en marketingplannen.

Belgacom Skynet is er in dat licht
van overtuigd dat Resto.be en Hotels.be belangrijke troeven kunnen
uitspelen in hun activiteitensector, maar ook via hun publiek, dat
voornamelijk vrouwelijk en hoogopgeleid is en dus gegeerd bij veel
adverteerders.

De regie heeft een uitstekende sectorkennis en een
grote bekwaamheid op het vlak van bijzondere operaties. Ze wil die
aspecten dan ook in de verf zetten en tegelijk aan gerichte marketing
doen met vernieuwende formats en oplossingen die inspelen op de
behoeften van elke adverteerder.

Belgacom Skynet: een rijke, gevarieerde portfolio

Na het partnership met Pebblemedia voor het exclusieve aanbod van ‘reach’ packs legt Belgacom Skynet in 2010 de nadruk op context en segmentering. De eerste stap bestond uit de overname van de site tweedehands.be met zijn vele specifieke rubrieken, en van een pack van autosites met daarin Autogids, Zoom.in Cars en Skynet.be/cars. Recenter lanceerde Belgacom Skynet een pack van weersites met Meteobelgie.be, Meteoservices.be en Skynet.be/weather. Met de overname van Resto.be en Hotels.be, twee sites met gegarandeerd potentieel, kan Belgacom Skynet zich nu ook op de sectoren FMCG en toerisme richten.