Twitter is niet alleen inzetbaar bij het netwerken en opdoen van nieuwe contacten, maar ook handig voor de verkoop van producten. En daar is Dell een goed voorbeeld van. Dell heeft bekend gemaakt een miljoen dollar omzet te hebben behaald via Twitter en verwacht dat die omzet in de toekomst alleen maar zal toenemen.
Hoe zet Dell Twitter in als verkoopmiddel? Heel eenvoudig, door kortingen via hun Twitter account bekend te maken aan Twitteraars die het Dell account volgen. De gegenereerde omzet wordt gemeten door tags aan de links toe te voegen.
Twitter is natuurlijk een handige en snelle manier, mits je aardig wat followers hebt, om je publiek te bereiken. En dat hebben de grote jongens bij
Dell nu ontdekt. Bob Pearson, directeur Communities bij Dell, zegt
hierover: "We hebben gemerkt dat als je twittert over een nieuw
product, en bijvoorbeeld met een aanbieding komt, mensen daar meteen op
reageren en ook tamelijk snel tot aanschaf overgaan."
Zal Twitter als verkoopkanaal uitmonden in een nieuwe rage voor bedrijven om snel omzet te genereren?

De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be