Digital Marketing First: Een interview met de organisator!

Vorig artikel Volgend artikel

Digital Marketing First: Een interview met de organisator!

Aanstaande donderdag 22 oktober 2009 vindt de 4de editie van het langverwachte Digital Marketing First event (DMF) in Tour & Taxis (Brussel) plaats. Het is het grootste "Interactive Marketing" event van België met meer dan 2.000 Marketing Professionals, 75 exposanten, 50 workshops en 8 keynote sprekers

Digital Marketing First biedt een ruim overzicht van de laatste trends en oplossingen binnen interactieve marketing en digitale media. Dit eendaags event biedt interactieve workshops en een grote expositiehal. De hoofdthema’s zijn: Digital Marketing, Online Advertising, E-commerce en CRM. Bovendien kan je je als bezoeker gratis inschrijven via de website.

's Avonds vinden de MIXX Awards 2009 plaats, op dit exclusief event worden de beste interactieve campagnes in de prijzen gezet.Wij van BelgianCowboys zullen samen met enkele DutchCowboys collega bloggers aanwezig zijn om er verslag van te doen.

 Wat staat ons eigenlijk te wachten? Hieronder een paar vragen aan Jean De Gheldere, de organisator van Digital Marketing First (DMF) en mede-organisator van de MIXX Awards.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) De hoofdthema’s dit jaar zijn e-commerce, CRM, online advertising en digital marketing. Er is niet echt een overkoepelend thema. Zijn er te veel verschillende doelgroepen?

"Het overkoepelend thema is 'Digital Marketing' zoals de naam van ons event doet blijken. Onder dit globaal thema vallen uiteraard ook subthema’s zoals bijvoorbeeld Mobile Marketing, Content Management, Web Analytics , Telemarketing, Business Intelligence, Social Media, Affiliate Marketing, Email Marketing en andere.

2) Wat zullen volgens jou de hoogtepunten van het event zijn?

- Dries Buytaert: oprichter van Drupal.
Sven Tollmien (TrendONE): de toekomst van het internet
- Proximity BBDO: Marketing Facts & Figures in a hyper-Connected world.
-Stephen Barber (Social media expert LBi London)
- Jo Caudron (Dear Media)
- Clo Willaerts (Sanoma Magazines)

Emakina
- Copernica
- Adobe

- VRT (eternalmoonwalk.com)  
- Belgacom (No Koffiekoeken for you)

Wat het expo gedeelte betreft hebben wij enkele primeurs op het programma staan:

Adobe showcased zijn nieuwste Silver productlijn. Emakina brengt een hoogst verrassend standconcept en DMF ontvangt een heus Drupal Village. Daarnaast mogen de bezoekers zich verwachten aan tal van opmerkelijke animaties op en rond de diverse standen. Enkele andere grote namen onder de exposanten zijn: WDM, Selligent, Emailvision, Group Joos, EmailGarage, bSeen, Combell,…


3) Dit is alweer de vierde editie. Als je ze met elkaar vergelijkt, wat zijn dan de belangrijkste verschuivingen qua aandachtsgebieden, standhouders en bezoekers?

"Naast onze naamswijziging, de beurs was de eerste twee edities gekend als Customer First, is DMF steeds trouw gebleven aan zijn “roots” zijnde het thema Interactive Marketing. Sinds de naamswijziging wensen wij ook meer traditionele marketing oplossingen (bv. CRM, Telemarketing) aan bod te brengen gezien Interactive Marketing breder gaat dan enkel online Solutions. DMF is sinds de eerste editie een gratis te bezoeken event en deze strategie wensen wij te behouden om een zo breed mogelijk B-2-B publiek te laten kennismaken met de laatste mogelijkheden binnen Digitale Marketing."

Over de afgelopen edities van DMF hebben we steeds enkele zeer grote namen mogen ontvangen zoals ook op deze editie opnieuw het geval is. Wat ons opvalt is dat over de laatste twee edities ook steeds kleinere spelers hun intrede maken op DMF om er hun potentiële klanten te ontmoeten. Het bezoekersprofiel bestaat voornamelijk uit Marketing Management, Corporate Management en adverteerders."


4) Als er net als vorig jaar 2.000 bezoekers komen bent u tevreden. Het is een gratis event, dus dat is zeker haalbaar. Maar gezien de recessie zullen er niet veel minder zaken worden gedaan dan vorig jaar?

"Uit onderzoek is gebleken dat de online markt minder te lijden heeft gehad onder de crisis dan andere sectoren. De totale marketing budgetten zijn gekrompen, maar als we verder kijken zien we dat de Online -interactieve campagnes blijven en stijgen. Print advertising daalt. De interactieve markt zit in een stijgende trend gezien Digitale Marketing oplossingen een meer en meer belangrijker aandeel wordt binnen de huidige marketing-mix. Het wordt geen extra, het hoort nu eenmaal in de Mix."



5) Het event is op 22 oktober. Wat maakt u op 23 oktober een tevreden mens?


"Wanneer wij de kaap van 2.000 unieke bezoekers hebben bereikt en de exposanten vanzelf voor 2010 tekenen. Natuurlijk speelt ook het profiel van de bezoekers een belangrijke rol dus wij hopen ook dit jaar opnieuw enkele nieuwe marketers te mogen verwelkomen op 22 oktober en ook hen warm te maken voor dit event."

Salon-dmf-newsletter-061009-nl1

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies