Algemeen17.10.2009

Digital Marketing First: Een interview met de organisator!


Digital Marketing First: Een interview met de organisator!

Aanstaande donderdag 22 oktober 2009 vindt de 4de editie van het langverwachte Digital Marketing First event (DMF) in Tour & Taxis (Brussel) plaats. Het is het grootste “Interactive Marketing” event van België met meer dan 2.000 Marketing Professionals, 75 exposanten, 50 workshops en 8 keynote sprekers

Digital Marketing First biedt een ruim overzicht van de laatste trends en oplossingen binnen
interactieve marketing en digitale media
. Dit eendaags event biedt
interactieve workshops en een grote expositiehal. De hoofdthema’s zijn:
Digital Marketing,
Online Advertising, E-commerce en CRM. Bovendien kan je je als bezoeker gratis inschrijven via de website.

’s Avonds vinden de MIXX Awards 2009 plaats, op dit exclusief event worden de beste interactieve campagnes in de prijzen gezet.Wij van BelgianCowboys zullen samen met enkele DutchCowboys collega bloggers aanwezig zijn om er verslag van te doen.

 Wat staat ons eigenlijk te wachten? Hieronder een paar vragen aan Jean De Gheldere, de organisator van Digital Marketing First (DMF) en mede-organisator van de MIXX Awards.

————————————————————————————————————–

1) De hoofdthema’s dit jaar zijn e-commerce,
CRM, online advertising en digital marketing. Er is niet echt een
overkoepelend thema. Zijn er te veel verschillende doelgroepen?

“Het
overkoepelend thema is ‘Digital Marketing’ zoals de naam van ons event
doet blijken. Onder dit globaal thema vallen uiteraard ook subthema’s
zoals bijvoorbeeld Mobile Marketing, Content Management, Web Analytics
, Telemarketing, Business Intelligence, Social Media, Affiliate
Marketing, Email Marketing en andere.

2) Wat zullen volgens jou de hoogtepunten van het event zijn?

– Dries Buytaert: oprichter van Drupal.
– Sven Tollmien (TrendONE): de toekomst van het internet
Proximity BBDO: Marketing Facts & Figures in a
hyper-Connected world.
Stephen Barber (Social
media expert LBi London)
– Jo Caudron (Dear Media)
– Clo Willaerts
(Sanoma Magazines)

– Emakina
– Copernica
– Adobe

– VRT (eternalmoonwalk.com)  
– Belgacom (No
Koffiekoeken for you)

Wat het expo gedeelte betreft hebben wij enkele primeurs op het
programma staan:

Adobe showcased zijn nieuwste Silver productlijn.
Emakina brengt een hoogst verrassend standconcept en DMF ontvangt een
heus Drupal Village
. Daarnaast mogen de bezoekers zich verwachten aan
tal van opmerkelijke animaties op en rond de diverse standen. Enkele
andere grote namen onder de exposanten zijn: WDM, Selligent,
Emailvision, Group Joos, EmailGarage, bSeen, Combell,…


3) Dit is alweer de vierde editie. Als je ze met elkaar vergelijkt, wat
zijn dan de belangrijkste verschuivingen qua aandachtsgebieden,
standhouders en bezoekers?

Naast onze naamswijziging, de beurs was de eerste twee edities gekend
als Customer First, is DMF steeds trouw gebleven aan zijn “roots”
zijnde het thema Interactive Marketing. Sinds de naamswijziging wensen
wij ook meer traditionele marketing oplossingen (bv. CRM,
Telemarketing) aan bod te brengen gezien Interactive Marketing breder
gaat dan enkel online Solutions. DMF is sinds de eerste editie een
gratis te bezoeken event en deze strategie wensen wij te behouden om
een zo breed mogelijk B-
2-B publiek te laten kennismaken met de laatste
mogelijkheden binnen Digitale Marketing.

Over de afgelopen edities van DMF hebben we steeds enkele zeer grote
namen mogen ontvangen zoals ook op deze editie opnieuw het geval is.
Wat ons opvalt is dat over de laatste twee edities ook steeds kleinere
spelers hun intrede maken op DMF om er hun potentiële klanten te
ontmoeten. Het bezoekersprofiel bestaat voornamelijk uit Marketing
Management, Corporate Management en adverteerders.”

4) Als er net als vorig jaar 2.000 bezoekers komen bent u tevreden. Het is een gratis event, dus dat is zeker haalbaar.
Maar gezien de recessie zullen er niet veel minder zaken worden
gedaan dan vorig jaar?

“Uit onderzoek is gebleken dat de online markt minder te lijden heeft
gehad onder de crisis dan andere sectoren. De totale marketing
budgetten zijn gekrompen, maar als we verder kijken zien we dat de
Online -interactieve campagnes blijven en stijgen. Print advertising
daalt. De interactieve markt zit in een stijgende trend gezien Digitale
Marketing oplossingen een meer en meer belangrijker aandeel wordt
binnen de huidige marketing-mix. Het wordt geen extra, het hoort nu
eenmaal in de Mix.”


5) Het event is op 22 oktober. Wat maakt u op 23 oktober een tevreden mens?

Wanneer wij de kaap van 2.000 unieke bezoekers hebben bereikt en de
exposanten vanzelf voor
2010 tekenen. Natuurlijk speelt ook het profiel
van de bezoekers een belangrijke rol dus wij hopen ook dit jaar opnieuw
enkele nieuwe marketers te mogen verwelkomen op
22 oktober en ook hen
warm te maken voor dit event.

Salon-dmf-newsletter-061009-nl1