DMF09 : Waar het om draait is meten

Vorig artikel Volgend artikel

DMF09 : Waar het om draait is meten

Frans Appels is de oprichter van het Nederlandse online marketingbureau Netprofiler, dat bedrijven helpt bij het verbeteren van online resultaten. In zijn uiteenzetting op Digital Marketing First vertelde hij over de stappen om de conversie op je website te verhogen. Ik zat op de eerste rij.

 

Wederom een moeilijke keuze voor de middagsessie: keynote Stephen Barber, Experience Strategist bij LBi London, of Frans Appels, bezieler van Netprofiler en spreker tijdens de voorbije Search Engine Strategies in Amsterdam. Ik koos voor de laatste.

 

Weten is de basis voor verbeteren

Er zit heel veel nuttige informatie in webstatistieken. En hierbij zijn de getallen zeer leerrijk, maar het is nog belangrijker om op zoek te gaan naar de inzichten en trends achter die cijfers. En daarom is meten belangrijk.

 

Verder benadrukte Frans Appels dat er twee manieren zijn om de conversieratio van je website te verhogen. Je verdubbelt het bezoekersaantal waarbij Search Engine Marketing (SEM) key is en/of optimaliseer je je website met een duidelijk stappenplan :

 

  • Implementeer een web analytics tool
  • Noteer en meet je doelstellingen
  • Analyseer en verbeter het proces naar je conversies (ook funnel)
  • Test, verbeter, test, verbeter

 

Klare taal, net zoals de slides die opgevuld waren met leuke voorbeelden en concrete tips. Spijtig dat het verhaal rond zoekmachine marketing weer op de klassieke manier werd uitgelegd.

 

Grappig detail als afsluiter: volgens Frans Appels werken oranje call-to-action knoppen heel goed ... in Nederland.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies