Algemeen07.07.2009

‘Domeinnaam betere investering dan vastgoed’


'Domeinnaam betere investering dan vastgoed'

In
Groot Brittannië zijn de prijzen van domeinnamen afgelopen jaar met
bijna 40% de hoogte ingegaan. Volgens cijfers van Sedo, een bedrijf dat
domeinnamen veilt ging de gemiddelde prijs omhoog van 1.282 naar 1.757
Britse pond (1.482 naar 2.031 euro).

Een paar opmerkelijke namen gingen voor grote bedragen de deur uit:
speelgoedketen Toys R Us betaalde 5,1 miljoen dollar (3,64 miljoen
euro) voor Toys.com en die werd zo de vierde duurste domeinnaam aller tijden; Fly.com haalde 1,76 miljoen dollar of 1,25 miljoen euro.

Volgens Nora Nanayakkara, directeur Business Development bij Sedo,
is het internet een waardevol hulpmiddel om omzetten op te krikken in
tijden van recessie. Vooral prijsvergelijkingssites zijn razend
populair. Bedrijven proberen op die manier een deel van de klanten die
ze op straat zijn kwijtgespeeld op internet te heroveren.

Domeinnamen doen het dan ook erg goed en hebben in bepaalde gevallen meer geld opgebracht dan traditioneel
vastgoed. De duurste domeinnaam blijft tot op vandaag sex.com. Die
wisselde in 2006 -na een lang dispuut- van eigenaar voor een som tussen
11 en 14 miljoen dollar.

[Gebaseerd op: Telegraph.co.uk]