Eerste editie TEDx Leuven tot een goed einde gebracht

Vorig artikel Volgend artikel

Eerste editie TEDx Leuven tot een goed einde gebracht

Op donderdag 29 maart ging in Kinepolis Leuven de eerste editie van TEDx Leuven door. Onder het motto ‘Ideas Worth Spreading’ kregen de aanwezigen een aantal korte conferenties te zien van onder anderen poolreiziger Dixie Dansercoer, kosmoloog Thomas Hertog en meester chocolatier Dominique Persoone. Een van de drijvende krachten achter het evenement was Bruno Delepierre, oprichter van digital business agency Adforce.

Wat is TEDx?

De non-profit organisatie TED heeft maar één missie: vernieuwende ideeën verspreiden. Wat in 1984 startte als een conferentie om mensen uit de wereld van technologie, entertainment en design samen te brengen, is intussen uitgegroeid tot een platform voor innovatie met een wereldwijd bereik. De ‘x’ in TEDx staat voor het feit dat het gaat om een onafhankelijk georganiseerd TED evenement op lokaal niveau.

Jong geweld

De 24-jarige Dimitri Laenen, oud-student van Bruno Delepierre, kreeg meteen na zijn stage bij Adforce de taak om als project manager voor het event op te treden. Omdat het organiseren van een TEDx conferentie veel tijd, energie en geld kost, werd hij in zijn opdracht bijgestaan door het jonge en dynamische Adforce team en sponsors als AB InBev, Red Pepper Media en De Facto. Een onmisbare cocktail van kennis, motivatie en middelen.

Vrijwilligers

In de voorbereidingen werd Dimitri al bijgestaan door zijn collega’s, maar het summum van de samenwerking vond plaats op het evenement zelf. Alle medewerkers van Adforce hadden zichzelf opgegeven als vrijwilliger en staken de handen uit de mouwen om TEDx Leuven in goede banen te leiden. ‘Het was wel grappig om te zien hoe front end developers zich ineens tot vestiairedames ontpopten’, lacht Dimitri. ‘Maar ik ben dankbaar voor alle steun die ik van mijn collega’s gekregen heb. Zo konden de aanwezigen op TEDx Leuven genieten van een all in TEDx-ervaring.’

Twitter happy

Dat de aanwezigen daadwerkelijk genoten, bleek al snel uit de vele tweets die tijdens en na het evenement op het wereldwijde web geslingerd werden. De vraag wanneer de volgende TEDx Leuven zou plaatsvinden, werd al meermaals gesteld. Ook de sprekers zelf lieten hun tevredenheid blijken via de sociale media. Zo bedankte Flip Maertens, die kwam vertellen over de oneindige mogelijkheden die smart phones ons in de niet zo verre toekomst te bieden zullen hebben, de organisatie ‘for organizing the amazing TEDx Leuven event’.

TEDx Leuven bij 'thuis'

Wie niet bij de 400 gelukkigen was die een zitje konden versieren op TEDx Leuven hoeft zich niet te hard voor het hoofd te stoten. De kans is groot dat de presentaties binnenkort op het web zijn terug te vinden. Om op de hoogte te blijven, hoeft u alleen maar de @tedxleuven Twitter account te volgen, fan te worden van de TEDxLeuven Facebook pagina of abonnee te worden van het TEDx Leuven YouTube kanaal.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies