Eigenaars iPad bereid te betalen voor nieuws

Vorig artikel Volgend artikel

Volgens recent onderzoek van het Nederlandse Distomo, een Utrechtse start-up die maandelijks analyseert welke mobiele applicaties het beste scoren, zijn eigenaars van een Apple iPad bereid de portemonnee te trekken voor premium content van kranten en tijdschriften in de categorie Newsstand. Dat meldt Distimo op basis van een analyse van de Apple App Store. 

Het Distimo-rapport laat ook zien dat er voor het eerst in de geschiedenis in China meer gratis apps uit de Apple App Store worden gedownload dan in de Verenigde Staten. In februari van dit jaar werden in China dagelijks meer dan 1,1 miljoen apps gedownload uit de top 300 van gratis apps. In de Verenigde Staten bleef dit aantal in die periode op minder dan een miljoen gedownloade apps per dag steken.

De iPad heeft in het tabletsegment veruit het grootste marktaandeel wereldwijd (57,6%), blijkt uit het meeste recente onderzoek van Strategy Analytics. Ook in de Benelux is de iPad populair. De Apple-tablet geeft concurrenten het nakijken op onder meer de grootte, het uiterlijk, het gewicht en de kwaliteit van het scherm. 

Ook uit recent Nielsen onderzoek blijkt dat tablet eigenaren bereid zijn om te betalen voor content. Zo zijn Amerikanen sneller bereid om te betalen voor muziek, boeken, films en tijdschriften dan Europeanen. Zo’n 60% van alle Amerikanen met een tablet heeft muziek of boeken gekocht, 51% heeft films gekocht en 41% een tijdschrift. Opvallend is dat de betalingsbereidheid in Amerika voor informatie met 19% ongeveer gelijk is aan die in Europa.

Schermafbeelding%202012-04-10%20om%2000.14.39
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies