Algemeen03.06.2008

Europa spendeert 40% meer geld aan internetreclame dan in 20


Europa spendeert 40% meer geld aan internetreclame dan in 20

Het
bedrag dat bedrijven in 2007 aan internetreclame hebben gespendeerd is
in 2007 gestegen tot € 11,2 miljard, een stijging van 40% (€ 7,2
miljard in 2006) Dat blijkt uit cijfers van het Interactive Advertising
Bureau Europe (IAB Europe), een overkoepelend orgaan dat webreclame
promoot. Het cijfer komt ook in de buurt van de internetreclameuitgaven
in de VS, waar € 14,5 miljard werd gespendeerd, dat is een stijging van
26%.

 

Tweederde van het Europese online reclamebudget (65% of  €7,3
miljard) werd gespendeerd in de 3 belangrijktse markten: het VK,
Duitsland en Frankrijk. Griekenland noteerde bijna een verdubbeling van
de internetreclame (+ 91%) en ook Spanje (+55% ) en Slovenië (+ 49%)
doen het uitstekend. Volgens IAB voorzitter Alain Heureux (foto) nadert
Europa het ’10 voor 10′-punt, wat betekent dat op zijn minst 10
Europese landen 10% van hun advertentiebudget op het net spenderen. Dat
is nu al het geval in Duitsland, het VK, Nederland en Denemarken.

[Bron: Express.be]