Eurosport Benelux lanceert interactief 2de scherm

Vorig artikel Volgend artikel

Eurosport Benelux lanceert interactief 2de scherm

Gisteren lanceerde de tv-sportzender Eurosport "nuopEurosport", een interactief tweede scherm - toegankelijk via de pc, laptop, smartphones en tablets - kunnen sportliefhebbers in realtime met elkaar en met Eurosport commentatoren kunnen praten over de uitzendingen op Eurosport en Eurosport 2. 'NuopEurosport' betrekt kijkers interactief bij de uitzendingen en beoogt daarmee het begrip 'sport kijken' te voorzien van een extra dimensie. Voor zover bekend bij Eurosport is een dergelijke zender-gebaseerde interactieve website uniek, alleszins toch voor de Benelux.

Nederlands concept

Het platform is een concept van Eurosport Benelux en werd technisch gerealiseerd door het Nederlandse (Utrechtste) interactief- en grafisch ontwerpbureau Initium. Het zou gefundeerd zijn op de techniek van Twitter en functioneert ook als zodanig: gebruikers loggen in met hun Twitter-account en zien hun tweets door middel van een automatisch gegenereerde hashtag in de timeline verschijnen.

Real-time reageren tijdens sportuitzendingen

Eurosport's twitterende commentatoren spelen een belangrijke rol op het platform. Kijkers volgen real-time wat zij tijdens hun uitzending tweeten en er is - mits de commentator daartoe gelegenheid ziet - de mogelijkheid van directe interactie tussen kijkers en de 'commentator on air'. Het 'tweede scherm' maakt op slimme wijze gebruik van de viraliteit van Twitter en Facebook - in dit verband de meest relevante netwerken. Elke activiteit op nuopEurosport kan door de gebruiker met één muisklik worden gedeeld met zijn of haar followers en vrienden.

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies