Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Facebook lanceert een verzameling nieuwe
e-commerce-applicaties als onderdeel van een strategie om een
voorkeursbestemming te worden voor online shopping.
De Amerikaanse
bloemenketen 1-800-Flowers heeft een eerste Facebookwinkel geopend,
waar gebruikers bloemen kunnen bestellen. In tegenstelling tot
bestaande applicaties van o.a. Sears en Threadless op het sociale
netwerk kunnen de aankopen nu wel volledig worden afgehandeld binnen
het Facebook-platform.
Tegen eind oktober zullen niet minder dan 20 van
deze virtuele winkels het voorbeeld van 1-800-Flowers volgen. De
applicaties zijn volgens de ontwikkelaars ervan uiterst geschikt voor
grote distributieketens en grote elektronicazaken.
Volgens Sucharita Mulpuru van Forrester Research kunnen deze winkels
het begin inluiden van de transformatie van Facebook tot een
winkelbestemming. ‘Het gaat om een enorm platform, dat zal toelaten meer mensen te bereiken en geld te verdienen‘.
Toch heeft Facebook – dat 250 miljoen gebruikers telt- voorlopig geen
plannen om zelf een deel van de opbrengsten op de transacties te
claimen.
[Gebaseerd op: Financial Times]