Algemeen18.07.2008

Fortis plaatst klantgegevens op internet


Fortis plaatst klantgegevens op internet

Mees
Pierson, dochter van de toch al getergde bank Fortis, heeft zeer
gevoelige gegevens van vermogende klanten onbeveiligd op het internet
gezet. Dat meldt Z24.
Met een combinatie van de zoekwoorden ‘project clientgerichte aanpak’
was de presentatie tussen dinsdag en donderdag via Google direct
vindbaar. Een woorvoerder bevestigt dat de presentatie vanaf afgelopen
maandag toegankelijk is geworden.

De bank had de klanten ingedeeld in ‘ster’, ‘melkkoe’, ‘vraagteken’
en ‘hond’. Deze etiketten komen overeen met de fameuze matrix van
adviesbureau The Boston Consulting Group (BCG). Eind jaren zestig
ontwikkelde BCG een analysemodel voor bedrijven met vier categorieën:
‘stars’, ‘cashcows’, ‘question marks’ en ‘dogs’.

In de inmiddels anoniem gemaakte presentatie gaat de bank ook in op
de problemen die ze hebben. Klanten zijn ontevreden over de aandacht
die ze krijgen en vinden dat ze geen waar voor hun geld krijgen. Je kan
alleen bij deze bank terrecht als je meer hebt dan een miljoen euro.

Bron: Dutchcowboys.nl