Mees
Pierson, dochter van de toch al getergde bank Fortis, heeft zeer
gevoelige gegevens van vermogende klanten onbeveiligd op het internet
gezet. Dat meldt Z24.
Met een combinatie van de zoekwoorden 'project clientgerichte aanpak'
was de presentatie tussen dinsdag en donderdag via Google direct
vindbaar. Een woorvoerder bevestigt dat de presentatie vanaf afgelopen
maandag toegankelijk is geworden.
De bank had de klanten ingedeeld in 'ster', 'melkkoe', 'vraagteken' en 'hond'. Deze etiketten komen overeen met de fameuze matrix van adviesbureau The Boston Consulting Group (BCG). Eind jaren zestig ontwikkelde BCG een analysemodel voor bedrijven met vier categorieën: 'stars', 'cashcows', 'question marks' en 'dogs'.
In de inmiddels anoniem gemaakte presentatie gaat de bank ook in op de problemen die ze hebben. Klanten zijn ontevreden over de aandacht die ze krijgen en vinden dat ze geen waar voor hun geld krijgen. Je kan alleen bij deze bank terrecht als je meer hebt dan een miljoen euro.
Bron: Dutchcowboys.nl

Redactie BelgianCowboys
De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be