Gloednieuwe sound, look & feel voor tv-zender Eurosport

Vorig artikel Volgend artikel

Gloednieuwe sound, look & feel voor tv-zender Eurosport

Vandaag onthult tv-zender Eurosport zijn nieuwe sound, look en feel. Europa’s grootste sport- en entertainmentplatform treedt de toekomst on-air, online, mobiel en in print tegemoet met een nieuw grafisch - en muzikaal gezicht en een opgefriste logo. Doel van de restyling was om een omgeving te creëren waarin Eurosport’s merkwaarden emotie, live actie en diversiteit meer expliciet tot uiting komen. De nieuwe brand identity wordt wereldwijd doorgevoerd over al de commerciële -, corporate- en marketinggerelateerde uitingen.

Laurent-Eric Le Lay (Chairman en CEO Eurosport Groep)
 
“De Eurosport Groep heeft zich in 22 jaar tijd ontwikkeld tot het grootste sport- en entertainmentplatform van Europa. We begonnen als sportzender, maar brengen inmiddels meer dan 150 verschillende sporten op elk denkbaar scherm. De emoties die bij de beleving van live sport horen, vormden vervolgens het uitgangspunt bij de ontwikkeling van onze nieuwe sound, look en feel. We wilden de sportfans in het middelpunt van die actie plaatsen en tegelijkertijd onze diversiteit benadrukken. Dat hebben we gedaan, en met succes.

Promo%202-3%20Body

Danny Menken (Managing Director Eurosport Benelux)

“We voelen ons goed en zien er nu dienovereenkomstig uit. De focus op emoties, die aan de basis ligt van de veranderingen, is dan ook ijzersterk. En sluit ook perfect aan bij onze, ook al gewijzigde, redactionele koers. Opener, en met meer echte gezichten op de buis. De sport nóg dichterbij de fans.”

Nieuwe visuele elementen

Broadcast production agency Les Télécréateurs uit Parijs tekende voor de nieuwe visuele elementen. Geprobeerd is om de kijker en zijn emoties centraal te stellen. Zes tijdelijke brand identity clips zullen dit vanaf 5 april on-air accentueren, refererend aan 6 verschillende emoties en doelgroepen en 18 verschillende sporten. Ook is getracht om met slimme infographics, die informatie snel en duidelijk weergeven, het ‘visueel navigeren’ makkelijker te maken.

Promo%203-3%20Packshot

Nieuwe audio-elementen
 
Het Amsterdamse Massive Music, gespecialiseerd in muziek en geluid ‘for the moving picture’, creëerde Eurosport’s nieuwe audio-elementen. Beoogd werd om ook op dit vlak nauwer aan te sluiten bij sportgerelateerde emoties als euforie, verwondering, agressie en teleurstelling.

Crossmediale, pan-Europese communicatiecampagne

In het kader van de lancering van haar nieuwe sound, look en feel voert Eurosport een crossmediale, pan-Europese communicatiecampagne, inclusief online, on-air en mobiele promotie en promotie in print, PR, een dedicated microsite, prijsvragen, muziekdownloads en activatie via virals en social media.

TOURNAGE%20-%20REALISTEUR

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies