Google-bezoeker is vooral op zoek naar sociale media

Vorig artikel Volgend artikel

Google-bezoeker is vooral op zoek naar sociale media

Internetzoekmachine Google heeft zijn jaarlijkse Zeitgeist-rapport gepubliceerd. Daarmee wil Google de tijdsgeest (“Zeitgeist”) op internet blootleggen en het doet dat door de miljoenen zoekopdrachten die dagelijks door gebruikers worden ingegeven te analyseren. De Belgen zochten dit jaar vooral naar ‘Facebook’, ‘Netlog’, ‘Skyrock’, ‘iPhone’ en ‘YouTube’. In Vlaanderen waren ‘Mijn Restaurant’, ‘Exqisa’,  ‘2be’,  ‘FC Nerds’  en ‘de redactie’ de populairste zoektermen. In het Franstalieg landsgedeelte waren dat de ‘Olympische Spelen 2008’, ‘Secret Story 2’ ,  ‘La brute’ , ‘Allostreaming’, ‘Akinator’  en het ‘aandeel Fortis’.

Wat betreft het doen van koopjes op het net zijn Vlamingen vooral geïnteresseerd in vliegen, reizen, hotels , citytrips, lenen en tanken. In Franstalig België is dat niet anders, zij het dat ook recepten en auto’s daar in de top 5 scoren.

De volledige Zeitgeist lijst voor dit jaar staat hier: http://www.google.com/intl/en/press/zeitgeist2008/

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies