Algemeen10.12.2008

Google-bezoeker is vooral op zoek naar sociale media


Google-bezoeker is vooral op zoek naar sociale media

Internetzoekmachine Google heeft zijn jaarlijkse
Zeitgeist-rapport gepubliceerd. Daarmee wil Google de tijdsgeest (“Zeitgeist”)
op internet blootleggen en het doet dat door de miljoenen zoekopdrachten die dagelijks
door gebruikers worden ingegeven te analyseren. De Belgen zochten dit jaar
vooral naar ‘Facebook’, ‘Netlog’, ‘Skyrock’, ‘iPhone’ en ‘YouTube’. In
Vlaanderen waren ‘Mijn Restaurant’, ‘Exqisa’,  ‘2be’,  ‘FC
Nerds’  en ‘de redactie’ de populairste
zoektermen. In het Franstalieg landsgedeelte waren dat de ‘Olympische Spelen
2008’, ‘Secret Story 2’ ,  ‘La brute’ , ‘Allostreaming’,
‘Akinator’  en het ‘aandeel Fortis’.

Wat
betreft het doen van koopjes op het net zijn Vlamingen vooral geïnteresseerd in
vliegen, reizen, hotels , citytrips, lenen en tanken. In Franstalig België is
dat niet anders, zij het dat ook recepten en auto’s daar in de top 5 scoren.

De volledige Zeitgeist lijst voor dit jaar staat hier: http://www.google.com/intl/en/press/zeitgeist2008/