Google is het meest bekende en het
meest waardevolle merk ter wereld. Dat is de conclusie van een rapport
van het bureau Millward Brown. Het is het derde jaar op rij dat Google
door Millward Brown op de eerste plaats wordt geplaatst.
Het is echter
voor de eerste keer dat de waarde van het merk Google op 100 miljard
dollar wordt geraamd. Dat is een stijging met 16 procent tegenover
vorig jaar. Op de tweede plaats staat het softwarebedrijf Microsoft met
een waarde van 76,2 miljard dollar. Dat is een stijging met 8 procent.
Met International Business Machines (IBM) op de vierde plaats en Apple
op de zesde plaats heeft de technologiesector vier vertegenwoordigers
in de toptien, naast de telecombedrijven China Mobile (zevende) en
Vodafone (negende).
"De groeiende populariteit van online zoekmarketing, die goedkoper is dan de gewone display-reclame, draagt gevoelig bij tot de waarde van Google, dat op de markt van de zoekreclame een marktaandeel heeft van 73 procent," voert Millward Brown aan. In de toptien van Millward Brown staan verder nog Coca-Cola (derde), McDonald's (vijfde), General Electric (achtste) en Marlboro (tiende). Ondanks de economische crisis steeg de waarde van de honderd meest waardevolled merken uit de rangschikking van Millward Brown met 2 procent tot bijna 2 triljoen dollar. De totale marktwaarde van het bedrijf Google wordt geraamd op 142,8 miljard dollar, terwijl Microsoft geraamd wordt op 212,1 miljard dollar.
Bij de gameconsoles kreeg de Nintendo DS de eerste plaats met een marktwaarde van 9,65 miljard dollar, gevolgd door de Nintendo Wii met een waarde van 8,25 miljard dollar en de Microfosft Xbox 360 met een waarde van 4,68 miljard dollar. Bij de mobiele operatoren staat China Mobile op een eerste plaats met 61,2 miljard dollar, gevolgd door Vodafone (53,7 miljard dollar) en AT&T (20 miljard dollar). (Bron: Express.be|MH)

De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be