Groupon en Live Nation Entertainment gaan in de toekomst nauw samenwerken. Via GrouponLive zullen consumenten kaartjes kopen voor muziek-, theater-, en sportevenementen. En dit allemaal in het gekende Groupon-concept, dit wil zeggen dat er tickets worden verkocht aan fikse kortingen als er voldoende mensen intekenen.
Vanaf deze zomer zal GrouponLive al operatief zijn. Volgens Andres Mason, oprichter en CEO van Groupon, moet GrouponLive uitgroeien tot de bestemming waar de consument naartoe gaat wanneer hij een goede deal zoekt voor de betere events.
Toegankelijkheid
De (meestal) dure kaartjes zullen via dit kanaal toegankelijker en goedkoper worden. Zodat meer mensen van hun favoriete groep of sportploeg kunnen genieten.
Rendabiliteit
Eerst en vooral zullen deze bedrijven elkaar alleen maar versterken. Voor Live Nation is het vooral een kwestie van overblijvende zitjes te verkopen. Een goedkope stoel is beter als een lege stoel. Zodat elke event locatie zo rendabel mogelijk is. Verder is het ook een extra kanaal om kaarten aan de man te brengen en kunnen ze genieten van de databank die groupon heeft opgebouwd. Ook het lokale aspect is een voordeel. Zo kunnen ze potentiele bezoekers gaan targetten. Voor Groupon is het een extra segment dat ze kunnen aanbieden aan hun consumenten. Een win-winsituatie voor beide bedrijven.
US only
Voorlopig zal de dienst zich alleen richten op de Noord- Amerikaanse markt. Of het initiatief ook naar ons zal overwaaien is voorlopig nog onbekend.
De redactie van Belgiancowboys is te bereiken via redactie@belgiancowboys.be