Hedendaagse jongere is te nuchter voor ouderwetse reclame

Vorig artikel Volgend artikel

Hedendaagse jongere is te nuchter voor ouderwetse reclame

Jongeren van nu zijn te nuchter en realistisch voor ouderwetse marketingcampagnes die uitgaan van éénrichtingsverkeer. Reclames met beroemdheden werken nog steeds, maar alleen om de bekendheid van een merk te vergroten. Volledige idolatie en volgzaamheid bestaan niet meer, waardoor jongeren niet klakkeloos het gedrag van de coladrinkende filmster of zanger zullen kopiëren. Ze prikken de strategie door omdat ze nuchter en realistisch zijn en goed weten wat ze willen.

Campagnes die wel aanslaan bieden ruimte voor interactie. Nalden kan gezien worden als de influantial van het heden. Al zeven jaar schrijft hij op zijn website over de Nederlandse hiphopwereld. Inmiddels is hij werkzaam bij Appletree Records uit Amsterdam en is hij een veelgevraagde consulent voor marketingprojecten. Onder meer Adidas en Nike hebben van zijn diensten gebruik gemaakt. Nalden verschilt van idolen uit vroegere tijden omdat hij benaderbaar is. Bezoekers van zijn website kunnen in contact komen door een e-mail te schrijven. Nalder oefent op die manier invloed uit op zijn klanten en fans, maar andersom wordt hij ook gevormd door de vele reacties die hij krijgt. Hij maakt tweerichtingsverkeer mogelijk.

[Bron : Eye]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies