Algemeen08.10.2008

Hedendaagse jongere is te nuchter voor ouderwetse reclame


Hedendaagse jongere is te nuchter voor ouderwetse reclame

Jongeren van nu zijn te nuchter en realistisch voor
ouderwetse marketingcampagnes die uitgaan van éénrichtingsverkeer. Reclames met
beroemdheden werken nog steeds, maar alleen om de bekendheid van een merk te
vergroten. Volledige idolatie en volgzaamheid bestaan niet meer, waardoor
jongeren niet klakkeloos het gedrag van de coladrinkende filmster of zanger
zullen kopiëren. Ze prikken de strategie door omdat ze nuchter en realistisch
zijn en goed weten wat ze willen.

Campagnes die wel aanslaan bieden ruimte voor interactie.
Nalden kan gezien worden als de influantial van het heden. Al zeven jaar
schrijft hij op zijn website over de Nederlandse hiphopwereld. Inmiddels is hij
werkzaam bij Appletree Records uit Amsterdam en is hij een veelgevraagde
consulent voor marketingprojecten. Onder meer Adidas en Nike hebben van zijn
diensten gebruik gemaakt. Nalden verschilt van idolen uit vroegere tijden omdat
hij benaderbaar is. Bezoekers van zijn website kunnen in contact komen door een
e-mail te schrijven. Nalder oefent op die manier invloed uit op zijn klanten en
fans, maar andersom wordt hij ook gevormd door de vele reacties die hij krijgt.
Hij maakt tweerichtingsverkeer mogelijk.

[Bron : Eye]