Helft Nederlandse bevolking doet aankopen online

Vorig artikel Volgend artikel

Helft Nederlandse bevolking doet aankopen online

Uit een recent Nederlands onderzoek van de prijsvergelijkingswebsite Kieskeurig Nederland in samenwerking met Blauw Research, blijkt dat steeds meer Nederlanders hun aankopen online doen. Zo koopt bijna 50% van de Kieskeurig.nl bezoekers online tv's, mobiele telefoons en mp3-spelers. Gemiddeld ligt dit percentage in Nederland op 30%. Helaas zijn er tot op heden geen cijfers beschikbaar voor Kieskeurig België.

Nederlands onderzoek

Kieskeurig.nl liet onderzoek doen naar wat bezoekers van de nummer één vergelijkingssite van Nederland vinden.  De belangrijkste kernwoorden die de ondervraagden aan Kieskeurig.nl toekennen zijn: duidelijk, overzichtelijk en informatief. Daarnaast onderscheid Kieskeurig.nl zich van de andere vergelijkers door het aantal reviews en de betrouwbaarheid.

Laagste prijs belangrijk

61% van de respondenten die onlangs een aankoop op Kieskeurig.nl deden, vinden voor de keuze van een product de laagste prijs het belangrijkst. Op de tweede plaats staat met 43%  de beoordeling van een product of winkel. Kieskeurig.nl heeft meer dan 700.000 reviews online staan en helpt op deze manier de consument een goede en bewuste productkeuze te maken. Op nummer drie staat met 38% het Thuiswinkel Waarborg logo. Betrouwbaarheid speelt bij de consument nog steeds een grote rol.

Meest favoriet

Uit onderzoek dat onlangs is gedaan door GfK Retail & Technology is ookgebleken, dat de consument Kieskeurig.nl de meest favoriete website van alle vergelijkingssites vindt. Vergelijk.nl staat op de tweede plaats en websites van merken/fabrikanten staan op nummer drie.

Over Kieskeurig.nl

Kieskeurig.nl is met 2,7 miljoen unieke bezoekers per maand al meer dan tien jaar een begrip als het gaat om een betrouwbare en onafhankelijke vergelijkingswebsite. Kieskeurig.nl begeleidt bezoekers bij hun aankoop, door het bieden van betrouwbare en onafhankelijke informatie. De laatste jaren maken meer partijen gebruik van de expertise van Kieskeurig.nl. Zo plaatst elektronicaketen "It's" de productbeoordelingen van Kieskeurig.nl op de prijskaartjes van hun artikelen en plaatsen verschillende vergelijkingssites als Beslist.nl de reviews door op hun website.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies