"Hoe was jouw dag?"

Vorig artikel Volgend artikel

"Hoe was jouw dag?"

De wereld wordt steeds socialer. Op Facebook hebben velen al snel over de 100 “vrienden” en ook via Twitter en LinkedIn bouwen we een groot netwerk op.

Wij zijn online erg sociaal, maar wanneer we offline elkaar ontmoeten leggen we minder snel contact. Iedereen kent reeds de voordelen van social media en dat dit het medium bij uitstek is om nieuwe mensen te ontmoeten. Via Facebook weten we wie verjaart, trouwt, een nieuwe job heeft, terug vrijgezel is geworden etc. 

Maar ook bedrijven ontdekken heel langzaam deze kanalen. Slechts 6% van de bedrijven in België integreert echter social media marketing in de communicatiestrategie. Een pijnlijk laag percentage in de digitale wereld van vandaag. En veel heeft te maken met het grote zwarte gat.

Bang van negatieve reacties en de grote onzekerheid van kennis zijn voor veel bedrijven nog zware drempels. Toch blijf ik er van overtuigd dat deze angst ongegrond is vandaag de dag. Social media is echt wel sociaal en ook zo zullen bedrijven zich moeten gedragen.

Met deze gedachtegang lanceerde Think Tomorrow gisteren een actie langs de E313. De campagne benadrukt dat het belangrijk is om dialoog aan te gaan met het publiek. Donderdagochtend werden er dan ook 2000 ballonnen opgelaten langs de E313 allen voorzien van een kaart met de vraag:

"Hoe was jouw dag?

Laat het ons weten op facebook.com/ThinkTomorrow"

Zo ontmoette oude en nieuwe communicatie elkaar. De ballonnen vormde voor de opgaande zon alvast een enorm mooi tafereel.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies