[Infographic] Soaps zijn dood, lang leve Farmville

Vorig artikel Volgend artikel

[Infographic] Soaps zijn dood, lang leve Farmville

De ene na de andere Amerikaanse soap gaat kopje onder, volgens de makers van deze soaps moeten we de oorzaak gaan zoeken bij het feit dat vrouwen niet meer hun dag besteden achter een strijkplank maar de bedrijfswereld zijn ingetrokken. Volgens Tod Sacerdoti, CEO van Brightroll, kan de reden hiervoor wel eens uit een totaal andere hoek komen: Farmville.

Sociale gamers zijn vrouwen tussen 18 en  50 jaar 

Onderzoek wees namelijk uit dat de meerderheid van de social gamers (we spreken hier over een doelgroep van 40 miljoen mensen in de US alleen al!) die hun dagen slijten met zaadjes planten op de boerderij , je raadt het nooit , vrouwen zijn tussen de 18 & 50 jaar. Toeval?

Social games

Social games zijn al enkele jaren aan een opmars bezig en het zo geliefde (en door ons waarschijnlijk nog zwaar ondergewaardeerde) Farmville van Zynga dat het afgelopen jaar maar liefst $ 450 miljoen binnenhaalde (365 dagen in een jaar, dus toch wel een mooie dagomzet van $ 1,2 miljoen) spant hierin de kroon. Zynga lijkt dus één van die nieuwkomers die de laatste twee jaar een enorm groot stukje van mensen uit zijn doelgroep naar zich heeft toe getrokken. Heel eenvoudig gezegd komt het eigenlijk allemaal neer op: Bye bye soaps, Hello virtual farming!

Check zeker ook de onderstaande infographic voor meer interessante weetjes van Zynga's emperium.

Social_gaming_infographic

 

Lees het volledige CGtopia artikel over Zynga en social games met meer infographics en videomateriaal.

 

 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies