[Infographic] Veranderend online gedrag

Vorig artikel Volgend artikel

[Infographic] Veranderend online gedrag

Hoewel het internet het laatste decennium in een wereldwijde metropool veranderde, zijn Europese gebruikers vastbesloten om hun digitale mediaconsumptie zo simpel en gestructureerd mogelijk te houden. Voor adverteerders betekent dit veranderend online gedrag en de wens om de online tijdsbesteding zo efficiënt mogelijk te maken dat het van essentieel belang is om de juiste motieven te begrijpen.

Microsoft Advertising, Mindshare en MEC voerden recentelijk een onderzoek ‘Living with the Internet: A Global Study of What’s Driving Web Behaviour’. Het blikt terug op een onderzoek uit 2007, Context Matters, en kijkt naar veranderd online gedrag om te laten zien hoe de digitale mediaconsumptie zich heeft ontwikkeld. Voor de studie werden bijgehouden webdagboekjes geanalyseerd van 7000 gebruikers in tien landen, waaronder Frankrijk, Spanje, Rusland en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast werden 400-500 mensen gevraagd naar de effectiviteit van online advertenties en boden gesprekken met bloggers verder inzicht.

Hoewel er nu een grotere keuze is aan webactiviteiten- en bestemmingen, eisen consumenten tegenwoordig een grotere structuur en efficiëntie van hun online tijdsbesteding: 79% van de webactiviteiten is vooruitgepland, van 61% in 2007. Een gemiddelde sessie begint met e-mail of social media, gevolgd door een bezoek aan informatieve, entertainment- of transactiewebsites om dan weer terug te keren naar meer intiemere communicatiekanalen. Mensen gaan routinematig online. De meest gehoorde reden om online te gaan is “ik ga altijd het web op rond deze tijd.” Ondanks veranderend online gedrag blijft e-mail verreweg de meest dominante webactiviteit met een aandeel van 23% van de online tijd tegenover 10% voor algemeen browsen en slechts 6% voor social media. Mobiele webactiviteiten blijken nog meer taakgeoriënteerd en routinegedreven dan bij pc-gebruik, met minder motiveringen (1,38, vergeleken met 1,74) voor het inloggen. Voor meer informatie kan je het volledige ‘Living with the Internet’ downloaden.

LIVING-WITH-THE-INTERNET-WHAT-IS-DRIVING-WEB-BEHAVIOUR


[Hoge resolutie]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies