Interactieve sector komt sterker uit economische crisis

Vorig artikel Volgend artikel

Interactieve sector komt sterker uit economische crisis

De internetreclame in ons land blijft groeien. Dat blijkt uit cijfers voor dit jaar die het IAB Europe vrijgaf. Volgens voorzitter Alain Heureux (foto) zal ons land over het ganse jaar 2008 dicht bij het Europese gemiddelde aanleunen. Daar noteert men een stijging van 23% . Over het eerste halfjaar was er een groei van 20 procent, in de laatste kwartalen zou de groei wel tot gemiddeld 10 procent teruggevallen. Onlinereclame in ons land is op dit ogenblik goed voor zo'n 10% van de totale reclamemarkt.

Ook de vooruitzichten voor volgend jaar blijven goed. Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe voorspelt een klim met 10 procent in Duitsland tot 45 procent in Polen. Voor België zijn er geen aparte cijfers. Uit een peiling bij de 23 nationale afdelingen van IAB Europe zou blijken dat de interactieve sector sterker uit de economische crisis zal komen.

[Bron: De Tijd]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies