Algemeen27.11.2008

Interactieve sector komt sterker uit economische crisis


Interactieve sector komt sterker uit economische crisis

De
internetreclame in ons land blijft groeien. Dat blijkt uit cijfers voor
dit jaar die het IAB Europe vrijgaf. Volgens voorzitter Alain Heureux (foto)
zal ons land over het ganse jaar 2008 dicht bij het Europese gemiddelde
aanleunen. Daar noteert men een stijging van 23% . Over het eerste
halfjaar was er een groei van 20 procent, in de laatste kwartalen zou
de groei wel tot gemiddeld 10 procent teruggevallen. Onlinereclame in
ons land is op dit ogenblik goed voor zo’n 10% van de totale
reclamemarkt.

Ook de vooruitzichten voor volgend jaar blijven goed.
Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe voorspelt een klim met 10
procent in Duitsland tot 45 procent in Polen. Voor België zijn er geen
aparte cijfers. Uit een peiling bij de 23 nationale afdelingen van IAB
Europe zou blijken dat de interactieve sector sterker uit de
economische crisis zal komen.

[Bron: De Tijd]