Internationale virale hit voor biermerk Desperados

Vorig artikel Volgend artikel

Internationale virale hit voor biermerk Desperados

Het Franse reclamebureau Dufresne Corrigan Scarlett heeft in samenwerking met creatief digitaal productiebureau MediaMonks een opvallend YouTube kanaal voor Desperados gelanceerd. Het speciale aan de interactieve video is het gebruik van de YouTube functionaliteit om het verhaal te vertellen: de volumeknop, slider en fullscreen button spelen een grote rol in de interactieve ervaring. Het Franse bureau is verantwoordelijk voor het above the line concept, MediaMonks bedacht en produceerde de online campagne.

Victor Knaap (Managing Director MediaMonks): "Interactiviteit toevoegen"

Na een korte leeftijdscheck kom je als bezoeker op een huiskamer feestje, waar een slimme Facebook koppeling ervoor zorgt dat je op allerlei plekken je vrienden tegenkomt. Na een toast met de andere bezoekers, uiteraard met flesjes Desperados, breekt het echte feest los. Dit is een mooi voorbeeld hoe verschillende disciplines worden gebruiken om een complexe productie soepel te laten verlopen, alles werd immers in-house geproduceerd; van concept en design tot aan de regie van de shoot en de technische productie. 

Quinten Beek (Digital Producer)

"We werden gevraagd een online doorvertaling binnen YouTube te maken van het concept en het storyboard van de commercial. We hebben een YouTube channel voorgesteld en daarbij interactiviteit aan de verhaallijn toegevoegd. Eerst kom je terecht op een feestje in een kleine ruimte, waar je door gebruik te maken van bekende YouTube functionaliteiten het feest groter en groter kan maken. De integratie met Facebook maakt het mogelijk het verhaal te personaliseren, en dat gebeurt op een opvallende manier."

Shoot voor TV en online

Het productiebudget voor TV en de online shoot werd bij elkaar gebracht, waardoor MediaMonks een aantal draaidagen kregen op dezelfde set met de 400 figuranten. Jouke Vuurmans, naast Jeroen van der Meer en Rogier Schalken verantwoordelijk voor creatie vonden het uniek zo vroeg betrokken te zijn in het proces waarbij ze konden werken met dezelfde crew als voor de TV commercial. Daardoor werden de stijl van de commercial en de personalisatie momenten op elkaar afgestemd, waardoor de foto's van vrienden realistisch werden geïntegreerd.

Echte viral in de maak..

Het YouTube channel heeft inmiddels de kaap van 1.000.000 unieke bezoekers uit meer dan 100 verschillende landen overschreden. Volgens Quinten Beek komt op dit moment ongeveer 60% van de bezoekers via Facebook terwijl de anderen via Twitter en mail naar het YouTube kanaal worden gestuurd.

Schermafbeelding%202011-04-26%20om%2023.41.01

Schermafbeelding%202011-04-26%20om%2023.47.13

Schermafbeelding%202011-04-26%20om%2023.47.31

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies