Internet belangrijke bron van wellness-informatie

Vorig artikel Volgend artikel

Internet belangrijke bron van wellness-informatie

Twee op drie internetgebruikers gaat online op zoek naar informatie over wellness. Bij vrouwen is dat zelfs 71,7 procent, tegenover 60,5 procent bij mannen. Dat blijkt uit een studie van het onderzoeksbureau Burst Media. Met 38,4 procent is informatie over voeding het meest populaire onderwerp in de wellness-sector. Eén op drie ondervraagden gaat minstens één keer per week online op zoek naar informatie naar wellness en 10,7 procent doet dat zelfs dagelijks. De meest populaire bronnen zijn onder meer commerciële websites, blogs en forums.

Respondenten uit de leeftijdscategorie van 25 tot 34 jaar zijn de meest actieve consumenten van online informatie over wellness. In deze groep gaat 45,9 procent ten minste één keer per week op het internet op zoek naar wellness-informatie en 16,3 procent maakt daar een dagelijkse gewoonte van. Maar het geslacht is de belangrijkste factor in online wellness informatie. In alle leeftijdscategorieën is het vrouwelijke publiek dominant, van 66 procent in de leeftijdscategorie van 18 en 24 jaar tot 75 procent in de groep boven de 55 jaar.

Vrouwen boven de 65 jaar zijn bijzonder actieve consumenten van online wellness informatie. In die groep zoekt 18 procent dagelijks naar online wellness informatie. Bij mannen vanaf 45 jaar stijgt het gebruik van het internet als bron van informatie over wellness significant. Ook blijkt dat hoger opgeleiden vaker van het internet gebruik maken voor online informatie over wellness (67,9 procent) dan lager geschoolden (59,5 procent). Eén op drie gebruikers gaat voor die informatie naar commerciële gezondheidssites, sites rond specifieke onderwerpen, blogs en forums. Andere bronnen zijn sites van aanbieders van gezondheidszorg (27,6 procent), overheidssites (27,6 procent) en bedrijfssites (18,2 procent).

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies