Redactie Belgiancowboys - bereikbaar via redactie [at] belgiancowboys.be
Twee op drie internetgebruikers gaat online op zoek naar informatie
over wellness. Bij vrouwen is dat zelfs 71,7 procent, tegenover 60,5
procent bij mannen. Dat blijkt uit een studie van het onderzoeksbureau
Burst Media. Met 38,4 procent is informatie over voeding het meest
populaire onderwerp in de wellness-sector. Eén op drie ondervraagden
gaat minstens één keer per week online op zoek naar informatie naar
wellness en 10,7 procent doet dat zelfs dagelijks. De meest populaire
bronnen zijn onder meer commerciële websites, blogs en forums.
Respondenten
uit de leeftijdscategorie van 25 tot 34 jaar zijn de meest actieve
consumenten van online informatie over wellness. In deze groep gaat
45,9 procent ten minste één keer per week op het internet op zoek naar
wellness-informatie en 16,3 procent maakt daar een dagelijkse gewoonte
van. Maar het geslacht is de belangrijkste factor in online wellness
informatie. In alle leeftijdscategorieën is het vrouwelijke publiek
dominant, van 66 procent in de leeftijdscategorie van 18 en 24 jaar tot
75 procent in de groep boven de 55 jaar.
Vrouwen boven de 65 jaar
zijn bijzonder actieve consumenten van online wellness informatie. In
die groep zoekt 18 procent dagelijks naar online wellness informatie.
Bij mannen vanaf 45 jaar stijgt het gebruik van het internet als bron
van informatie over wellness significant. Ook blijkt dat hoger
opgeleiden vaker van het internet gebruik maken voor online informatie
over wellness (67,9 procent) dan lager geschoolden (59,5 procent). Eén
op drie gebruikers gaat voor die informatie naar commerciële
gezondheidssites, sites rond specifieke onderwerpen, blogs en forums.
Andere bronnen zijn sites van aanbieders van gezondheidszorg (27,6
procent), overheidssites (27,6 procent) en bedrijfssites (18,2
procent).